• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Vippi, nytt smslån. Upp till 10000 kr

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Vippi lån

Har lån hos Vippi, fick 4000 vilket var det jag ansökte om. Fungerar bra och man kan för en billig penning förlänga det med en månad. Du har en egen sida man loggar in på och ser alla uppgifter och ansöker ifrån.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Vippi är pålitliga, det fungerar bra och dom är snabba. Aldrig haft några problem med dom. Deras ränta och avgift är relativt hög dock. Men har man för avsikt att förlänga sitt lån har dom bra priser och möjligheter för detta så det kompenserar den höga räntan och avgiften ändå.
 

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Det har dom inte gjort för mig åtminstone. Det kan ju vara så att det finns skäl till att dom dubblat din avgift? Att du varit sen någon dag med den tidigare kan innebära att dom dubblar den till nästa gång bland annat hos olika lånegivare. Alternativt om du förlängt många gånger. Någon gång vill dom liksom antagligen ha tillbaka sina pengar.

Det verkar dock bara på sin höjd vara några få personer som drabbats av dubblerad förlängningsavgift. Det tyder ju snarare på att ni har något särskilt i era fall.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
978
Poäng
907
Tog mitt första Vippilån i oktober 2012 förlängde tom december 2012 altid samma förlängningsavgift. Tog ett nytt Vippilån februari 2013 efter det att lånet var utbetalt loggade jag in på min sida fortfarande samma förlängningsavgift. När jag skulle förlänga i mars loggade jag återigen in för att få förlängningsuppgifterna och då var plötsligt förlängningsavgiften den dubbla. Mejlade då kundtjänst 5 gånger för att få svar på varför avgiften var höjd blev bollad mellan kundtjänst och deras it avdelning innan jag till sist fick svar att ville jag förlänga skulle jag betala det dubbla. Ingen förklaring till varför. Vill inte långivarna at man ska förlänga ska de inte erbjuda förlängning. Har haft flera lån med förlängning tidigare Axcept, Nätlån, Lånalån osv alltid samma avgift. Så ditt argument håller inte var varken sen eller annat det var ju första gången jag skulle förlänga detta lån. Vill bara tillägga att i övrigt är jag nöjd med Vippi bra att ha egen sida att logga in på, men som sagt trög kundtjänst som inte kan ge svar på en enkel fråga.
 
Senast ändrad:

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Vad menar du kan vara anledningen då? Jag har kollat mitt eget konto där och avgiften är densamma som den alltid varit. Tror knappast att Vippi på något sätt vill vara elaka mot vissa kunder och snälla mot andra. Det finns ju antagligen någon gränsdragning eller liknande i deras system.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
978
Poäng
907
Vad menar du kan vara anledningen då? Jag har kollat mitt eget konto där och avgiften är densamma som den alltid varit. Tror knappast att Vippi på något sätt vill vara elaka mot vissa kunder och snälla mot andra. Det finns ju antagligen någon gränsdragning eller liknande i deras system.
Det är ju anledningen som jag försökt få kundtjänst att tala om men fick inget ordentligt svar. Varför skulle jag drabbbas av någon gränsdragning när det var första gången jag skulle förlänga detta lån och att de plötsligt dubblar avgiften utan att meddela detta. Hade jag inte kollat så hade jag antagligen betalat samma som tidigare och då vet jag inte vad som hade hänt.
 

Jannebanan

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
6 Juli 2013
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Min erfarenhet är att de är väldigt generösa men jag fick ett samtal av dem där personen frågade om varför mina intäkter inte var samma som på uppgifterna de hade. Då tror jag att de kollade på några uppgifter i datorn om mig. Jag förklarade varför och fick lånet beviljat.
 

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Nästa månad har jag en relativt låg slutbetalning på Vippi :) Ska bli så skönt att slippa eländet. Eventuellt slutbetalar jag redan inom en vecka så man blir av med det.

Känns bra!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 054
Mottagna reaktioner
13 789
Poäng
9 547
Kan man få enbart mailfaktura av dom?
Ringer dom upp?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp